BMW_M3_CS_Touring_Blauw_Voorkant_Zijkant_Ekris_Header_Mobile
BMW_M3_CS_Touring_Blauw_Voorkant_Zijkant_Ekris_Header_Mobile

De allereerste.

BMW M3 CS TOURING.

Circuitbeest voor dagelijks gebruik.

OVER DE BMW M3 CS TOURING.

De allereerste BMW M3 CS Touring is een feit. En wat voor een beest is het geworden. Met de introductie van de BMW M3 CS Touring voegt BMW M GmbH een nieuw en exclusief model toe aan zijn assortiment in het segment van de high-performance sportauto's. Vanaf maart 2025 start de levering van deze gelimiteerde BMW M3 uitvoering in Nederland. 

PRIJS BMW M3 CS TOURING.

Kopen vanaf

€ 213.041

550 PK

Vermogen

3,5 SEC

Van 0 naar 100 km/u

300 KM/U

Topsnelheid

EXTERIEUR BMW M3 CS TOURING.

Het exterieur van de BMW M3 CS Touring is nog scherper, waarbij er ook gedacht is aan gewichtsbesparing. Zo is er in het design veel gebruik gemaakt van koolstofvezel om het gewicht zo laag mogelijk te houden. De motorkap van de M3 CS Touring, de frontsplitter, de luchtinlaten aan de voorkant, de spiegelkappen en de achterdiffuser zijn allemaal gemaakt van met koolstofvezel versterkt kunststof, kortweg CFRP.

De BMW M3 CS Touring is te bestellen in de exterieurkleuren British Racing Green, Laguna Seca Blau, Frozen Solid White of Saphirschwarz metallic. Het dak en de modelspecifieke dakspoiler zijn in hoogglans zwart waarbij de dakspoiler wordt afgemaakt door een rode rand. De voorzijde van de BMW M3 CS Touring wordt gekenmerkt door de frameloze nierengrille en LED-koplampen met gele verlichting. Eén verwijzing naar de GT-auto's van BMW.

Aan de voorzijde wordt de BMW M3 CS Touring geleverd met 19" velgen en aan de achterkant 20". Standaard wordt de M3 CS Touring geleverd met circuitbanden, maar sportbanden en ultra-circuitbanden behoren ook tot de mogelijkheid.

INTERIEUR BMW M3 CS TOURING.

Gewichtsbesparing was niet alleen aan de buitenkant een topic. Ook het interieur van de BMW M3 CS Touring is ontworpen om zo min mogelijk gewicht mee te nemen. Hierdoor is ook de binnenzijde voorzien van CFRP. Al met al hebben de inspanningen een gewichtsbesparing van 15 kilo opgeleverd, vergeleken met de BMW M3 Touring.

Het interieur van de BMW M3 CS Touring combineert een sportwagen cockpit ontworpen om maximale prestaties uit te stralen met digitale technologie en exclusieve designkenmerken. Hieronder lichten wij enkele interieurfeatures voor u uit.

Een M Alcantara-stuurwiel in driespaaks ontwerp is standaard. De vlakke onderzijde en rode middenmarkering op de 12-uur positie geven een echt autosportgevoel.
Elektrisch verstelbare en verwarmde M Carbon kuipstoelen behoren tot de standaarduitrusting voor bestuurder en voorpassagier. De stoelen zijn voorzien van geïntegreerde hoofdsteunen met een verlichtte "CS" modelbadge en oppervlakken in Merino leer.
De rode "CS" badge op de middenconsole is een sportief detail in de BMW M3 CS Touring.
Naast sportief is de BMW M3 CS Touring ook erg praktisch. Er is ruimte voor 3 passagiers achterin en als er meer bagage mee moet, dan kan de bank in delen worden neergeklapt.
BMW_M3_CS_Touring_Interieur_Stuur_Ekris
BMW_M3_CS_Touring_Interieur_Voorstoelen_Ekris
BMW_M3_CS_Touring_Interieur_Middenconsole_Ekris
BMW_M3_CS_Touring_Interieur_Achterbank_Neergeklapt_Ekris

PRESTATIES.

Misschien wel de meest belangrijke informatie bij een nieuw BMW M-model. Wat zijn de prestaties? 

  • 3,0-liter 6-clinder-in-lijn benzinemotor met een vermogen van 550 pk
  • Piekkoppel van 650 Nm tussen slechts 2.750 en 5.950 toeren per minuut
  • In 3,5 seconden van stilstand naar 100 km/u sprinten
  • Topsnelheid elektronisch begrensd op 300 km/u
  • 8-traps M Steptronic sporttransmissie inclusief Drivelogic
  • M xDrive vierwielaandrijvingssysteem
BMW_M3_CS_Touring_Motor_ekris